Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2017 16:20 - Есенен полъх с вкус на шоколад - 2 част.
Автор: bulpost Категория: Туризъм   
Прочетен: 1959 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 16.10.2017 23:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

     Две устремни желания бушуваха в мен : да хапна ли шоколад или да не хапна.
Опитвах се да си спомня колко време бе нужно да се отървеш от натрупаните калории.Решен бях да не пипна дори парченце от лакомството и в същото време бях сигурен,че ще изям поне два шоколада.Едва след това щях да мисля какво да правя с гузната си съвест.
     Улисан в тежки мисли,неусетно съм стигнал краят на града.Пред мен едно "кръгово" и след него нищо.

           Кликвайте върху снимките,за да ги разгледате в истинският им размер.
...
image

     Въх,мама му...И сега накъде ?!
     Спасява ме минаващо такси.Шофьорът ми каза,че е достатъчно да се обърна и фабриката за шоколад е зад гърба ми.Не че бях улисан,просто жегата бе виновна...
...
image

     Тези тъмни,огледални стъкла ми заприличаха на блокчета шоколад.Как да отмина нещо толкова очебийно.Наредих се на опашка и взех скъпоценното билетче.Можех да вляза след един час.Посещенията били на кръгъл час.
Ами каквото е - това е.Ще се върна след час.
...
image

  Озовах се отново край малката рекичка и реших да направя още няколко бързи снимки,хей така - от скука.
...
image

     Бях минал вече три пъти този мост отгоре и нищо не ми струваше да го мина и от долу.
...
image

     Лутайки се из градинката под моста,взех решение да се запътя към шоколадовата фабрика.Време беше.
...
image

     Стогодишна камионетка,която навремето разкарвала шоколад,бе паркирана в единият край на фабриката.Името й дава основателят VALOR,през далечната 1881 година.
...
image
...
image
...
image

     Тук още една такава камионетка,но в червено.
...
image

     Спирам да снимам камионетки,достатъчно съм ги снимал.Отивам да се редя на опашка.След влизането ще ни водят в една зала да гледаме 15 минути видео за историята на самата фабрика.Ще ни покажат пътят на какаото от Южна Америка и Африка до Испания.Фабриката го преработва като добавят какаово масло и в зависимост от типа на шоколода слагат и мляко.В общи линии това е ...
...
image

     Опашката пред входа.Забравих да спомена,че входът е безплатен.Трябва обаче предварително да се вземе билет,защото пускат групи от по 50 човека,не повече.
...
image

     Най-сетне съм пред портите на Музея на шоколада.
...
image

     Някакво необичайно дърво с необичайни цветове.Поставено е в двора за украса.
...
image

     А такива палми с узрели фурми има милиони по тези земи.Вдясно са изложени машини ,които навремето са използвали за направата на шоколад.Отзад се вижда част от двора на фабриката,където не е позволено да се правят снимки.
...
image

     Преди два века шоколадовата смес се е правела основно на ръка.
...
image

     Каменните маски на боговете на инките,които са пазели какаовите дръвчета.
...
image

     Изсушена какаова шушулка.Интересното е,че какаовите зърна вътре в шушулката винаги са четен брой.Никога не са намирали шушулки с нечетен брой зърна.До нея в бурканчетата са изложени какаова прах,стрити какаови зърна и какаов крем.Всеки може да опита гратис.Аз си взех два пъти...
...
image

     Изсушени какаови листя и какаови зърна.В снимките по-долу ще можете да видите и различни занаятчийски уреди и инструменти,ползвани през вековете за направата на шоколад:
...
image
...
image
...
image

     Най-различни видове теглилки.
...
image
...
image
...
image

     Златна плакета за качество.
...
image
...
image
...
image
...
image

     В такива калъпи-фигурки се е изливал шоколада,за да се получи желаната форма.
...
image

     Тук виждаме дървени калъпи и железни форми,чрез които са оформяли шоколода на блокчета.
...
image

     Възпоменателна плакета от посещението на Принц Фелипе през март 2006 година.Днес Принцът е Крал на Испания - Felipe VI.
...
image
 
     Вдясно е служебният паркинг на фабриката,а в дъното жълтата сграда е сградата на Музея на шоколада.Вляво виждате част от фабриката.
     Отиваме да я разгледаме.Забранено е снимането в цеховете,но в магазина,който е на вторият етаж е позволено да се снима и да се опитват десетки видове шоколадови артикули.Който иска след това може да закупи каквото пожелае.
     Следващите снимки са от магазина във фабриката.Ще видите многообразието от шоколадови изделия и фигурки ,направени от шоколад.
...
image

     Мебелите са от шоколад.
...
image

     Боговете на инките,закрилящи какаовите дървета също са направени от шоколад.
...
image

     Всичко по масите е безплатно.Изпариха се всякакви мои съмнения,че няма да посегна към шоколадовите изделия.Мисля,че бях сред най-дейните и най-борбените около масите с безплатен шоколад.Единствено не посягах преди децата,което не важеше за родителите им...изпреварвах ги с балканска бързина.
...
image

     А това тук си беше за продаване.И в купуването бях доста напорист.
...
image


     30 евро и кошницата е твоя.
...
image

     " Приятно ми е,че се запознахме",така ни изпраща шоколадовото блокче на изпроводяк.За него не знам,но мен нещо ме реже стомаха.Цаца и бира.След това килограм шоколад на аванта,ми дойде прекалено много.
...
image

     На излизане надпис ни благодари за посещението.
 И аз благодаря,но бързам.Дали наблизо има някой бар ?Спешно се нуждая от WC.
     Добра идея ми даде сутринта съседа.Всъщност,почти добра,защото разбрах че да владееш апетита си не е толкова проста работа.Бих казал,че до Нова Година ще съм шоколадов въздържател.

     Но,къде е тоз проклет бар...?


           Vila Joiosa ( Spain )
            14 Октомври 2017



Гласувай:
5



1. nalia - Благодаря за бързото продължение:)
16.10.2017 18:38
Пътеписът е феерия от цветове и вкус!
А от кошницата с шоколад ми се зави свят:)
цитирай
2. bulpost - Блогодаря.
16.10.2017 20:21
Нямаше как да опиша мириса на топло мляко,примесен с този на смляно какао и крамелизирана захар.Нещо невероятно.
Вътре в огромната фабрика работеха само десетина работника,облечени изцяло в бели гащеризони и бели шапки.Всичко друго го правеха машините.Ако минеш с пръст по пода,няма да видиш прашинка върху него.Ред и чистота.Очаквах вътре в цеховете да бъде шумно,но нищо такова нямаше.Тихо и подредено.Компютри имаше почти навсякъде и до всяка машина.
цитирай
3. bulpost - Забравих да спомена ...
17.10.2017 10:50
Забравих да спомена,че това слънчево и хубаво градче се намира в провинция Аликанте,точно по средата между Валенсия и Аликанте.Национален път номер 332 минава на километър над градчето.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bulpost
Категория: Туризъм
Прочетен: 24512
Постинги: 9
Коментари: 32
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031